Workaholic - Aku ke tu..??

Assalamualaikum w.b.t.


Yeay.. bukan senang nak ber blog twice a day..masa free yg amat aku hargai..pewwiittt...

Nak citer sket psl suasana kerja..

Tak sangka lepas grad, thn 2008, dh 7 years aku berkerja..rasa mcm setahun anak jagung je..
Semua benda kena buat sendiri..
Kena pandai bertindak sendiri..
Kna pandai berpikir sendiri...
Kena pandai buat keputusan - sendiri..!!


Image result for workaholic



Wooo...itulah aku..

Jgn hengat kunun kerja best, bleh goyang kaki je ker..tuding jari suruh org buat..
Bukan nye aku ni Conglomerate, yg wat bisnis jota2..banyak anak ikan kiri kanan..
Hak tuih..

Prinsip kerja aku simple..

- Aku buat keja aku..aku tak kacau kerja org..

Memang penat, saper yg keje tak penat..
Even ko jadik guard, tgk org pon penat..even kita nmpk guard asik duduk je kan..??
Dia keje tuh..korang je xtau..hahahaha..

Kalau ikutkan, kunun gaji hampir 4k+, tak merasa sesangat pon..

travelling lagi..
keje ulang-alik..
duit minyak+ tol...
byr bil bulan2...
byr kat bank..
byr duit kete...
byr setero, tepon...
utk hygiene + makeup (huish..masih ppuan hokey, mustilah kena jaga..)

plusminus..almost 2k++ gak kena spend..

simpanan? jgn  harap lah..

itupon berkat selit sket sana-sini..

adalah sket..

but, bila kuda meragam, kena pujuk... lebur gaks...
nasib baik, utk umah xde, sbb dok umah family..
kalo tak..??


Image result for broken car


But in the End, aku realize..
Alhamdulillah, walaupon, ada lebih, ada kurang...aku masih boleh entertained family aku..
boleh beli mkn macam2..
boleh ajak jalan2..
blh beli shopping sket2, apa diorg nk..

tak pernah kesempitan langsung...

Why..??

Aku cuba jadi anak soleh..
bahagiakan dorang sementara masih ada..
ikut kata mereka sementara masih ada...
jaga mereka ketika mereka sakit sementara masih ada..


Sebab...


Aku hanya ada mereka

Ibu dan Ayah..

Hanya mereka...


Aku tak dapat bayangkan hidup tanpa mereka..

Ya Allah, berikan kesempatan padaku untuk mendapatkan keberkatan hidup ini..

Dengan menjaga MEREKA...

Amin~


Image result for family




Comments

Popular Posts