Part 2 :: Selamat Menemui Allah Ayah... Kau Pergi Jua




Di saat aku yang ketika itu memeluk erat sepupu kecil ku yang kehilangan seorang bapa, melihat saat2 bapanya akan disembahyangkan...

Dari luar, terdengar kekecohan...

"Ayah pengsan..."

"Abang Hamid pengsann..."

"Bagi laluan, bagi laluan..."

************************


Kelu nya lidah ku ketika itu, melihat Ayah dipapah masuk berhampiran jenazah Cik Man yang ketika itu juga akan disembahyangkan..


Aku, adik dan ibu ketika itu terus menerpa kepada Ayah...
Ayah seakan sesak nafas, tubuhnya sejuk basah dengan air wudhu untuk turut bersembahyang barangkali..

Ibu, aku dan adik memeluk Ayah..Bergenang air mata ketika itu (dan ketika ini juga..)
Apa yang bermain di dalam fikiran ketika itu, aku cuba nafikan..

Tak mungkin..tak mungkin..
Ya Allah, jangan kau ambil ayah ku ketika ini..

Kami cuba mengajar Ayah mengucap 2 kalimah syahadah..
Beberapa pelajar latihan Palapes, anak didik Arwah Cik Man ketika itu cuba membantu membuat bantuan pernafasan kepada ayah..
CPR dilakukan..
Seorang nurse yang turut berada di situ turut membantu..

AKu yang ketika itu, berada di bahagian kaki kanan Ayah, melihat Ayah perlahan-lahan menarik kaki kanannya..

Lama..


*************************************

Aku tak mampu untuk meneruskan catatan lagi..
Akan datang akan ku coret jua..
Semalam, telah bercucuran air mata kerinduan terhadapnya..
Hari ini berulang lagi..

Menjelang 100 hari pemergian mu Ayah,
Memori bersamamu akan ku simpan selamanya..

Aku rindu untuk bertemumu di Syurga nanti Ayah..


#24042017
#27Rejab1438H
#IsrakMikraj
#AlFatihah


 ** di Jabal Rahmah, semoga dimakbulkan doamu duhai Ayah.. **



Comments

Popular Posts