Al-kisah menukar "ai see"

Hahaha....bila tulis title kali ni, mmg nk tergelak jer..Teringat hari rabu lepas....Eh, sebelum ni aku tak pernah mention pasal site aku kn..? So, fyi, aku sekarang ditugaskan untuk mengerahkan keringat memikir kawasan jagaan aku iaitu JPN (2G5) & BPH (2G6).. Dua ni kira dua jenis bangunan la bagi blok yang berlainan..tapi tak besar la nk compare dgn site jagaan aku dulu...

So, aku kn jaga JPN, ala, tempat yang selalu kita dtg nk buat kad pengenalan, buat daftar kawin utk non-muslim, buat laporan pasal kelahiran dan kematian...haa, cmtu la tugas this jabatan.. Then, disebabkan fungsi jabatan ni menggunakan i/c sepanjang masa, jadi we ols yang kena jaga site tu pon kenalah access masuk guna we ols punya i/c juga...

4 the 1st time, memang i/c aku ok jer, nothing probs occur, tp my pren yg turut sama jaga site ni ada probs plak..."awak punya touch n go punye no, tak boleh baca lah, kena tukar i/c ni"...haha.. banyak kali dia try sana sini konon malas nk tukar baru pasal mahal gambar tu katanya..oklah, berjaya juga trace chip dia kt gmbr bendera malaysia kecik tu..tp susah nk read jugak..

Then, 2nd time, bila aku punyer dh ok btol2...access masuk pon boleh, dia masih tak berjaya jugak..pelagi, org JPN yg sama-sama ngan kitorg tu pon soh dia tukar jugak....dengan muka kelat + terpaksa + seposen dia pon gi bersama-sama dgn aku ke aras kad pengenalan, pergh...siap dpt laluan utk VIP lagi tu...express rakyat btol dia dpt..tapi keberatan yg amat sgt sbb erpaksa melepaskan gmbr kesayangan di tu...(haha, macam bajet bagus destiansi bajet jer..kuikuikui..)

Esok nya, time we ols amik i/c dia, kelakar la jugak pasal dia tak caya tu rupa dia...beza kot..? ntahla, yg penting aku tak tau perubahan muka dia, tapi kalo tgk pic dia kt previus i/c dia ni, ada perubahan ker..? hahaha, banyaaaaaaaaak kot...hehe..



p/s: nasib baiklah dia tak tau blog aku nih, kalo tak.............


Comments

Popular Posts