Review Film : Don't be Afraid of the Dark

Ok, kali ni teringin nk buat film review....Plis don't gelak-guling-guling-nak-kutuk-kutuk ok..? Hahaha...Kalo tgk kat poster, br masuk wayang 26 Oct ni kan..? Hehe..tp i dh tgk laa...biasalah, sumber terbaik adalah 'download'...gagaga...

Tengok dari poster, nmpk mcm best jer kan...Yelah, i ni memang fav citer2 horror ni...just name it jer...Takut atau tak, belakang kira lah, yg penting, tengok dulu...



Komen Secara keseluruhannya:

1. Mula-mula agak suspen la, psl intro film ni ada maid yg gigi dia kena hacked..hoo..memang sriau la...Masa scene tu, aku bajet film ni mmg hebat / superb sebab starting warm-up dia mmg horror...ganas giler...

2. Bila dh start few years later, bila scene ada sorang gugurl -Sally - dtg kt situ psl ayah dia bwk, aku dh mula rs biasa jer, pasal bg aku...."ala, ni mesti konpem budak tu yg akan jerit2 nmpk hantu ni"...tapi, that gugurl punyer facial expressions mmg best la...Soooo dingin...sbb masa tu ayah dia nk kawen dgn sorang bakal mak tiri baru (Katie Holmes)...Time nk "make-out-la-ntah-pape-ntah" anak dia bleh dgr melalui ventilation punya hose...apadaa....punyer la byk laluan angin kt umah tu...Time ni aku dh mula menyampah ngan 2-2 org tu dan kesian kt gugurl tu td...

3. Then, mula la action punyer psl dh jumpa misteri kt umah tu starting by bunyi2an dr corong2 tu..pastu bley plak jumpa besmen...Yang pekejadah nyer dlm citer ni, bapak dia asik takmo percaya jer kt anak dia tu...geram plak aku tgk...Btw, rupanya Kim (bakal mak tiri ni) baik orgnyer...dia try nk baik2 ngan Sally ni...bagi teddy yg boleh ckp "I love You" tu....So sweet...And dlm besmen tulah menatang kicik-kicik-tak-berapa-nak-comel tu muncul...Ingatkan sikit...tp punyalah banyak gilossss...Saiz kicik cm tikus jer....

4. In the end, (haha, sebab malas nk tulih pepanjang) Kim ni yang jadi mangsa, mati masuk dlm lubang kt besmen tu...And, rupanya jadi member diorang...


Aku punyer ulasan:

1. Boleh tahan la...takder la terkejut sangat, cuma cm geli2 jer bila menda alah kicik-kicik tu panjat2 badan...tp diorang memang jahat giler...ada akal plak tu...Setahu aku, menatang takder akal kn?

2. Rumah dlm citer ni bukan main besar woooo....tetiba teringin nak umah besar cmtu, siap ada stable kuda kt blkg umah..(huh, berangan~~)

3. Aku rasa menatang kicik tu adalah mutant dr spesis tikus...Kalo aku lah, aku tak takut rsnyer, cuma geli jer lebih...eeuuuwwwww~~

4. Kalo rasa nk tonton, boleh tonton....and aku bagi 3.5/5 star..!!!!





Comments

Popular Posts