Aku Dipinang Orang..?

Masa tu, ada sorang kawan aku ni nk pindah, so dia bg gift kt smua org kwn satu tempat kerja ni...aku pon syok gak la...yela, bg hadiah beb...tapi bila sampai part aku, dia tak bagi pon hadiah, tapi dia bagi satu kertas yg berlipat..aku pon pelik gak masa tu...yelah, agaknyer soh claim hadiah kt kedai kot..huhu, angan2 sungguh..

Then, rupanya dlm tu tertulis la beberapa patah ayat yang aku rasa masa tu tulisan nnyer cantik sekali..ala, biasa lah tulisan lelaki...unik sket, kan..? hehe..

yang aku ingat, ada word tu tulis, yang dia ni lama suka kt aku, tp aku tak tau..dia amik keputusan nk bgtau bila dia dpt tukar tmpat lain, br dia berani..dalam surat tu memang romantik giler la...memang macam bukan yg biasa aku kenal..pastu dia siap ask aku untuk terus jadi wife dia..

tanpa aku sangka, aku pon boleh jumpa dia, ckp aku setuju...wow...sungguh drastik masa tu..sbb sebenarnya aku pon mmg tggu dia sampaikan pada aku...kiranya cinta kitorg berbalas la nih..haha, mcm citer pilem la pulak..main hidden2 love...

Then, nk dijadikan cerita, tak lama pastu dia hntr rombongan meminang ke umah aku..berdebar jugak aku bila tgk byk kete dtg...pastu rumah aku penuh dgn orang...yg pelik nya, ms tu aku rasa umah tu adalah umah lama aku kt Segambut dulu..yg aku dh tinggalkan almost 14 years..

Aku masa tu tau org dtg nk risik la kononnya, tp pakaian aku biasa jer, i mean, baju cantik, tp takder la over mana..sesedap mata memandang la..hehe

pastu bila tgn nk disarungkan cincin, aku tersedar...rupanya aku mimpi...dh nk masuk subuh, sbb masa tu dlm pukul 5.30 pagi...

Walaupun just mimpi, tp aku rs sweet sgt...yelah, aku bangun terus rasa nk senyum jer...hehe..gatal la pulak...tapi seronoknya sbb dh nk subuh, aku pon terus amik wudhu', gi solat subuh...siap mohon petunjuk dari Allah..agar dapat diberikan panduan, adakah ini kenyataan atau mainan tidur cuma..

tapi memang aku rasa tenang, so pagi Subuh tu aku terus baca Yassin...seronok je rasa, sejuk jer....

Entah betul atau tidak, aku memang tak tau apa yg orang tu rasakan sebab apa yg aku rasakan, tiada apa2...mungkin kehendak Allah, siapa yg tahu..

Realitinya...biarlah Allah yang memutuskan...sebab bila aku search dgn inche gugel, mimpi sebelum subuh dan hampir2 subuh membawa maksud yang baik...InsyaAllah...

Comments

Cutie Moo Moo said…
Aminnnnnnnnnnnn... ngee.. ;)

Popular Posts