Rumah Terbuka Hari Raya 2012 + Birthday Bash Ayahanda ke-56

Since Hari Raya jatuh pada 19/8, same date birthday Ayah..so..we ols planning something between me, adik, mummy and all my lil' brother..In fact, tahun ni raya kami tak macam tahun-tahun sudah, a week before raya, kami kehilangan dua orang tersayang.. Tok Wan (hari isnin - Hari Nuzul Quran) dan Nenek (macam yang aku story sakit sebelum ni) meninggal hari Jumaat, minggu yang sama

-- Al-Fatihah --



Actually, semua ni dirancangkan secara spontan.. Takder kertas kerja yang lengkap, just buah fikiran masing-masing, and then - terus jer buat..Kira on-the-go jelah..

As a result, majlis start pukul 5.00 petang..tapi, preapration nya, pergh...sangatlah penat woo..nasib baik ada adik2 boy tersayang yang sudi membantu..hehe..

Start pagi lagi dh busy masak-memasak..and kena kemas rumah lagi..huhu, memang penat la..tapi feel tu rasa seronok jer..so, lepas berbincang dgn mummy and so, kitorang gi beli cake besar, 2 kg punya, blueberry chocolate flavour with strawberry fruit topping..mabeles lah..

So, tugas aku hari tu memang mengemas jelah...jenis aku, kalau aku exited giler buat sesuatu, don't disturb me or ordering me around..nanti aku jadi terbantut nk buat kerja..so leave me buat kerje tu sampai habis..hehe..tugas adik, isi biskut + snack kt bekas..

Dalam pukul 4.00 cmtulah, makanan semua dh hntr ke rumah depan..sebab umah masak kt taman blkg, jadi umah depan memang jadik cam homestay jer..lepas adik2 + ayah dh siap susun2 semua kerusi meja kt bwh 2 khemah depan umah..mknn pun disusun..Sorry lah sebab tak sempat nk tangkap gambar2 mknn..huhu..tp, meh sini aku senaraikan..

1. Nasi Beriani + Nasi putih
2. Ayam masak merah
3. Daging kambing biri-biri masak kari
4. Daging masak hitam
5. Ikan bawal sweet sour
6. Acar 
7. Ikan keli sambal cili padi
8. Pecal 
9. Kuetiaw goreng
10. Bihun goreng
11. Mee goreng
12. Buah tembikai susu madu
13. Air kiwi
14. Snack yang macam2 jenis
15. Laksam (Cik Zah Kelate buatkan..)

Pergh..memang tak hengat kan..Tapi, memang banyak lah..Surprised, Wak Leha + with abg Udin sefamily + Bik Mis dtg dulu..tepat kul 5.00 petang..ptg tu, aku dgn adik pakai jubah hitam yg cantik tuh..hehe..aku pakai shawl ala-siti tu jer, and adik pakai tudung aku kaler kuning hijau..memang mengancam la..ayah just pakai t-shirt and mummy pakai jubah biru ngan tudung baru..memang mabeles lah kitorang..

Petang, ramai betul orang..kira non-stop la..rest sekejap jer time maghrib, then kul 8.00 mlm orang surau tmn sri indah dtg dulu...huhu..tak sempat sgt touch-up mekap..tp still menawan laa...auwww...hehe

Pastu, lagi ramai orang dtg....and then, dlm pukul 9.00 cmtu, tgh ramai2 org..aku + adik + my lil' boy surprisekan ayah dgn big besday cake..siap nyanyi lagu besday + lilin lagi..tp lupa plak kt khemah kan ada kipas kt atas tu..huhuh...api padam la plak..tp seronok sgt tgk ayah sgt2 terperanjat...hehee...melebar je senyum dia...


Senyum je ayah...nmpk terkejut betul dia..hehe..yess..

Acik Ebab, pembantu setia ibu dan ayah..hehe..tak sabor nk amik cake..

Seronok pasal ibu pon pura-pura tak tau plan kitorang..padahal dia mastermind..hehe..terbaik lah...

Hepi besday ke-56..

Ayah asik kena sakat dgn acik kt blkg tu..hehe






Ni antara my lil' bro yg sangat-sangat byk membantu..Fadil dan Hafiz Sham..sorang nk PMR, sorg lagi nk SPM...tp rajin sungguh lah..

Then, majlis yang dijangka habis pukul 10 mlm, tak habis lagi..ader jer org dtg...so, dlm pukul 11, baru habis..sup-sup kemas...cepat jer siap...

So far, around 1000 orang dtg...alhamdulillah..yg dijemput semua hadir..So, yg dpt aku conclude kan dlm majlis mlm tu..

____________________________________________________________

1. Belah ayah ramai yg dtg, yg dari Kuang pon ada, tp belah ibu, angah said jer yg dtg..yg lain2 mana? hurrmmm....tp mmg la, org Jawa ni diorang yer hubungan guyup banget...tu yg best..

2.  Kitorang se-family nmpk mabeles sgt2 mlm tu..mcm OKB..harharhar.... :p

3. Semua yg dirancangkan menjadi...syukur..alhamdulillah..

4. Yang ni aku musykil, apsal la orang2 yg dtg mesti tanya : "ada pape ke majlis ni?" Bila salam dgn aku soklan wajib tanya, "yang jurutera ni bila lagi?" 




Hadoiii... ( T_T" )




-end-












Comments

Popular Posts