What I Wish For..??


Hurmm...biler nk hidup agak stabil sekarang, berangan pula untuk mendapatkan rumah impian aku sewaktu masa dahulu. Aku pasti, family aku ingat akan angan-angan aku dulu..hahaha...malu balik biler ingatkan...macam kayo dok hado jer...hehe..but who knows? Semua tu boleh jer ada kemungkinannya...Kan?

So, nak diringkaskan secara keseluruhannya, my home sweet home yang aku inginkan tu, adalah macam kt bwh ni lebih2 kurang...ala, kalo lah ada IKEA depan mata, konpem hari2 aku check design baru yg ada kt situ...yelah, aku kan suka deco2...nasib baik jadi engineer, kalo jadi architect...memang terjerumus ke arah ID jer lebih...suka sgt renovate2 ni...hehe.. :)

As for me, aku lebih suka landed house..tak suka naik lift or tangga..memang lebih suka kalau ada car porch sendiri..nampak kereta depan rumah. Tak kisah 1st storey, 2nd storey..tapi aku suka kalau ada bedroom sekurang2 nya 3, dan ada 2 bathroom. Sebab bagi aku, aku jenis family women. Aku suka ada ramai orang dalam rumah..Lebih bagus lagi, kalau ada frontyard dan backyard..(pergh..macam dok kat banglo jer..)

hehe :)


KITCHEN


Normallah, perempuan akan banyak menghabiskan masa di dapur..macam aku sendiri...sebab aku suka main masak-masak..hehe..apa yang ada dalam peti ais, biasa nya on-the-spot akan ada idea utk buat lauk apa..tak perlu nak senaraikan or what-the-hell-nak-kena-masak-ikut-menu. 

So, aku suka yang simple jer, tapi selesa nak gerak-gerak dalam tu..jgn crowded.. Tapi yg aku suka, biar ada kabinet kat tgh2...macam kat 2-2 gmbr ni..boleh jadi table dinner sekali..uuuhhhh, suka sangat..





Ha, yg ni dream aku, warna dia agak serasi dgn jiwa aku yg suka red-white-black..



LIVING ROOM



Pergh..gempak betul kalau dapat deco rumah jadik macam ni..konpem duit cair macam air lah..tapi at least puas hati sampai maksimum...


Style yg best...macam aku kata utk kitchen sebelum ni, aku lebih prefer yang simple but look modern..sebab aku memang sure yang family aku ni jenis suka spend lebih masa kat ruang tamu..(macam sekarang ler)..suka golek2 sambil tengok tv..




BEDROOM

Ha, yang ni suppose to be secret kan..? tapi, ni just example lah yg aku akan adapt utk my real bedroom..InsyaAllah..



Utk bedroom ,aku lebih suka pastel colour..nampak nyaman jer..yerlah, tempat yg sesuai utk merehatkan badan kan..kalau boleh, warna yg lembut macam pastel2 kaler nih..



Dan, di bilik tidur, aku tak suka banyak sangat almari ker, kerusi ker, aku lebih suka simple jer..tak suka semak2..memang kalau utk bedroom aku suka white..everything in white..nmpk sgt pure..

Sebab in my mind, bedroom adalah utk tidur..dan bila kita tidur, ibaratnya kita mati sejenak..

Actually, sblm tidur aku suka leisure kan diri aku utk lelap..samada layan movie kt laptop or baca novel or  etc. Tapi, aku tak suka ada rak buku dalam bedroom..just simple book shelf takper..tapi kalau yg banyak2, aku prefer ada library di rumah..ala, kira macam bilik kerja/bilik study lah..


BATHROOM


Kat Malaysia ni, biasanya kalau kita beli rumah yang dh siap (selain beli pastu renovate), memang bathroom kecik. Sebab org Malaysia tak pandai nk spend lama2 dlm bathroom. Memang la, kan itu tempat Syaitan bertendang sambil pikir bukan2..hahaha...

Tapi, aku suka bathroom yg bersih..setiap kali masuk bathroom, mesti aku nk memberus lantai jer kejenyer..sebab tu aku agak memilih kalau nk masuk public toilet..mesti check dulu bersih..pastu amik toilet paper byk2..




Sebenarnya, byk jugak idea utk nampak kan bathroom kecil supaya nmpk besar..yg penting, biar warna mainkan peranan. yes, op kos kaler putih..



Simple, but nice, kan?



SMALL LIBRARY

Since aku kecik dulu2..aku memang idam sgt nk ada library sendiri kt dlm rumah..pastu lepak2 baca buku, diam jer dlm bilik tu..nk kata aku ni book worm, takder lah sgt...tapi mesti nk hadap gak buku ataupun bahan bacaan lain dlm masa satu hari..newspaper ker..majalah ker..mesti nk baca gak lah.. Sebab tu kitorang adik-beradik kalau gi rumah orang, benda pertama kitorg carik adalah buku..Yelah, orang tua bila bercakap takkan nk menyibuk2 pulak kan.? So, cariklah bahan bacaan.. Tapi, smpai sekarang aku mcm tu..best woo, dpt layan mata dulu..



Comel jer kan..?



Memang best kalau dlm rumah ada workstation sendiri. So, kalau dh ada anak2 nnti, takder lah barang kerja bersepah atas meja makan ker, kt ruang tamu ker..dh ada tempat nyer sendiri..hehe


************************************************

That's all..itulah sedikit-sebanyak apa yang aku wish...hope come true..!!





-end-



Comments

Popular Posts