Near to the end of 2015~ Am I Dreaming..??

Assalamualaikum w.b.t!!

Ya ampunn..dah dekat 2 yrs x berblogging ni, tetiba rindu yg amat..
Konpem ade haters..muahaha..ada ke yg dok intai2 page nih..
berhabuk sangatsss..kena gosok balik bagi licin..kaki pon itam..hkehkeh..


Lately..byk benda happened to me..
Yang rasa nk pejam celik , pejam celik jer mata pon ada..
Taknak berkelip pon ada..
Luas mulut + blank sekejap pon lagilah ada...


1. Aku diRISIK orang..?

What? tak caye ? itulah yg berlaku..from unexpected source yg mmg aku pon tak sangka..
Orangnya..?
- Aku tak kenal langsung...memang langsung tak kenal (sama jer ayat nye kan?)
- Family dia lagi lah aku tak kenal, but berkaitan  dgn adik makcik jiran ex-sblh rumah ni.
- Kerja dia? Difahamkan below dari aku yg xseberapa nih..
- Paras rupa? dah aku tak kenal, mcm mana nk describe? - putih katanya
- Asalnya : Pahang (tu jer aku tau, area mana, tak tau gaks)

My mom said, makcik ex-jiran sblh rumah aku bgtau, cadangnya nak dikawenkan bulan 5 thn depan..that's mean, around 8 mths jer tinggal????

What??

Itulah yg berlaku..

but if aku SETUJU
- org tu / family dia dtg rumah raya haji ni nk kenal2..
- tunang mb bln 12
- kawen bln 5

but if NOT SETUJU
- aku tolak cara baik..


What have I done?
 Alhamdulillah, Allah bukakan akal, hati dan minda aku untuk jalankan Solat Istikharah, yang believe it or not, aku tak pernah lakukan SEUMUR HIDUP AKU. Aku yang jenis kalau tidur, memang lena sangat2, boleh bangun tgh malam, lakukan solat istikharah ni..

Aku mmg Jahil, boleh katakan sejak aku sibuk kerja ni, aku mmg abaikan solat, kadang2 tinggalkan solat langsung..Tapi, Allah Maha Kuasa, aku boleh laksanakan Solat tanpa kena paksa, plus solat sunat istikharah yg siap aku hafal lagi macam mana nak buat..

more than 2 times, aku buat..tiada bayangan yang aku dapat, bukan maksud, aku harapkan mimpi or something like that, but maybe Allah sampaikan aku petunjuk, either he is the right one or not...

Menjelang hampir hari raya haji hari tu, biler family tnyer mcm mana, my answer is..

"Angah dah minta petunjuk, bayangnye blom ada....so, Angah minta ditolak dengan cara baik.."

My mom, no further question psl tu..Yes, she knows best about me..kenal aku luar + dalam..



Lepas tu, rasa beban kat kepala ni ringan sangat..Ya Allah, rasanya macam tak sakit kepala dok pikir2 lagi psl perkara tu..
Yup, maybe mmg belom masanya kan? Habis tu 'bila masanya?'
Hanya Allah Yang Maha Mengetahui..



After around 2 weeks after....
Dalam this week la..twice aku dpt mimpi nih..around masa yg sama = sebelum subuh, dlm pukul 3- 5am mcm tu..sbb after those dreams, mmg aku akan terjaga, sempat tgk jam kat decoder astro..haha, sbb xnmpk jam dinding time gelap2 tu..

Lately, aku tidur atas sofa je..haha, aku nih jenis suka tidor kat hall je, smbil melelapkan mata tgk "The Walking Dead" kegemaran aku..pulun nak habiskn citer sblom masuk season baru..
So, sbb my mom pon tido kt hall juga, dia ni jenis sentiasa ber A/C.. aku pulak jenis x tahan sejuk yg amat..tu yg beralih atas sofa je. psg kipas pon No.1 je, paling lowest punye blow fan..


2. 1 st Dream

So, Last Tuesday Morning, aku dpt mimpi yg 1st..
Aku tak igt mcm suasana apa..
Dlm dream tu, aku mcm biasa je, pakai baju kurung, pakai tudung, mcm dok kat tangga..rumah sapa pon aku xtau..
Then, nmpk 1 makcik ni, mcm baik sgt rupa dia..kecik2 org nye..looks soooo friendly..
Mcm baik sgt suasana masa tu, my family dgn "that family" sgt mesra..boleh gelak2 bagai..
Masa tu, ada scene yg aku boleh nmpk keluarga tu..
Ada 3 org beradik lelaki semua..
yg bongsu, rambut curl, br habis U..siap tunjuk kat aku, dia gred apa..hahaha..sgt friendly..
yg tgh, cool sket..muka Jambu, but pendiam, xbyk ckp..
That 'Man' - anak sulung..
Apa yg aku boleh describe, dia persis aku..mmg ada iras aku..btk mata dia yg kecik2 mcm aku..
ada kumis sket, janggut sejemput...nmpk 'bersih' je muka dia..
dlm dream tu, aku dan dia hanya berpandangan...dia pandang aku - aku pandang dia..
tu jer, tanpa sepatah kata..
dia senyum-aku senyum balik..
Tapi aku pasti masa tu ada event/something yg berlangsung......

Then, i woke up..

End of story one..

.................................................

3. 2nd Dream

Baru berlaku pagi tadi, di Pagi Jumaat yg mulia..around waktu yg sama..

suasana kali ni, aku kat pasar malam...kat mana, aku tak tau..
aku beli air dgn my sorang bestie..one of my bestie zmn kt Putrajaya dulu..
aku beli air 1, dia beli air 1..
yg pelik time tu, kawan aku ni, lepas dia amik air, konon kata nk byr utk 2-2 air skali (air dia dan air aku), dia byr singgit jer..then dia terus larik..!!! org kedai pon kejar.....

Hah? pelik kan..?

Aku yg tercengang masa tu, larik jugaklah...
member aku tu larik lintang pukang...ntah sampai ke mana, lesap mcm tu jer..xjumpa..

Aku yg konon ms tu, pikir bukan salah aku..mcm larik2 anak je..but aku perasan ada org kejar aku jugak..

Berdesup aku larik, ms tu kwsn nyer, byk rumah, mcm Maze Runner je aku masa tu..hahaha..
then, sampai kt satu tmpt tu (dlm 1 rumah tu, aku dpt larik, siap kunci pintu)
But..bila aku pandang sblh kanan, ada 1 man pandang aku, jalan menghala aku..

Aku yg masa tu takut sgt, yelah ingakan dia nk apa2 kan aku ke..jalan berundur ke blkg..

But, bila cahaya lampu ada..aku dpt rasakan yg org yg menghampiri aku tu - SAMA mcm person yg aku nmpk masa 1ST DREAM...

wHAT..?? Tu lah yg berlaku..aku masa tu terduduk, that MAN pon duduk depan aku..

Masa 1st, dia xckp dgn aku kan? but, kali ni dia ckp dgn aku...



"Awak tiada siapa2 kan? Saya nak awak kawen dgn saya.."


WHAT...???!!!!!!!!!


..........................................



Then, aku terjaga...


What the meaning of all this dream..??

Ya Allah, aku tak tau......

























Comments

Popular Posts